No niin nyt minäkin olen täällä! Pitemmän aikaa ole jo ajatellut aloittaa kirjoittamaan omaa leivontablogia, mutta jotenkin sitä ei ole saannut aikaiseksi. Leivottua tulee lähinnä kun ystäviltä tai tutuilta tulee kakkutilauksia, harvemmin leivon omaksi iloksi ettei tässä nyt ihan paisuisi kuin pullataikina. Välillä ilahdutan vanhempiani tai appivanhempiani koeleivoksilla kun inspiraatio iskee.

1,5 vuotta sitten valmistuin leipuri-kondiittoriksi 2 vuoden tutkinnolla. Olen työskennellyt nyt 1,5 vuotta omalla alallani leipomossa ja kyllä olen huomannut että tämä on unelma-ammatini! Mielelläni jopa teen töitä kotona ;) Tämä ala on niin rajaton ja koko ajan kehittyvä. Varsinkin muutaman vuoden aikana tarjonta kakkuvälineiden ja muiden tarvikkeiden osalta on kasvanut huimasti. Muistan itse kuinka ekana opiskeluvuotena ihailin Ullan kakkublogia ja unelmoin että ehkä joskus minä olen yhtä hyvä ja pidän samanlaista blogia. Mainittakoon tässä nyt että yhtenä esikuvana minulla on Ulla joka on saavuttanut lyhyessä ajassa paljon ja on erittäin taitava leipuri-kondiittori.

Lopuksi haluan sanoa että toivottavasti nautit kakkublogini parissa ja saat tästä itsellesi jotain, sehän tässä on tarkoitus. Jaettu ilo on paras ilo :)

Kuvaksi liitän tähän toisena vuotena tekemäni näyttö-kakut. Näytön aiheena oli valmistaa 3 samannäköistä itsenäisyyspäivä aiheista täytekakkua. Näistä kolmesta olen erittäin ylpeä :)

   

Kauniin blogipohjan löysin piristysruiskeen sivuilta loputon.vuodatus.net/